سبت

روز شبات را به یاد داشته باش و آن را مقدس شمار. خروج 8:20

بسیاری از تجار، زندگی خود را صرف تلاشی دیوانه وار در اندوختن پول می کنند که قسمت اعظم آن را حتی لازم هم ندارند (بهترین گواه آن ذخیره کردن پول در بانک هاست). این انباشت ثروت، ایشان را قادر می سازد تا چیزهایی بخرند فقط برای اینکه مردمی را که دوست ندارند، تحت تأثیر قرار دهند؛ در حالی که می توانند از خرید این چیزها صرفنظر کنند.

فایده این تلاش عنان گسیخته برای جمع آوری ثروت چیست؟

یکی از مهم ترین احکام خدا، حکم مربوط به استراحت است؛ روز سبت را همواره به یاد داشته باشید. از دنبال پول رفتن لحظه ای درنگ کنید. هیجان دائمی خود را برای انجام کار فرو بنشانید. تعهدات خود را مدتی رها کنید. از فشار زندگی کمی بیارامید. به خلوت رفته، استراحت کنید.

سبت، کهن ترین نهاد الهی است. حتی کافران نیز اهمیت آن را درک می کنند. حتی الامکان در بین کار، به استراحت بپردازید، حتی در بین کارهای مهم.

سقراط برای فراغت از تجربه های فشارآور به بازی با کودکان می پرداخت. در فرقه یسوعی ها قبلاً این قاعده وجود داشت که بعد از دو ساعت مطالعه، به مدت پانزده دقیقه استراحت کرده، به کارهای دیگری بپردازند. کاردینال ریشولیو برای تمدد اعصاب به ورزش های سخت می پرداخت، نظیر مسابقه با خدمتکارش در پرش ارتفاع.

به خود اجازه ندهید که قربانی میل به پول اندوزی هرچه بیشتر شوید. افرایش درآمدتان ممکن است یک ضرورت نباشد، به ویژه اگر بر غم و غصه های شما نیز بیفزاید. وقتی را برای ورود به آرامش سبت اختصاص دهید. به تمدد اعصاب بپردازید. عیسی گفت: «بیایید نزد من ای تمام زحمتکشان و گرانباران، و من شما را آرامی خواهم بخشید.» (متی 28:11-29).

و مادامی که استراحت می کنید، او که حافظ اسرائیل است، نمی خوابد و به خواب نمی رود. مزمور 4:121).

نظرها

نظر خود را به اشتراک بگذارید